מיינסטרים vs. מוסיקה אלטרנטיבית בחתונות

מוסיקה אלטרנטיבית בחתונות

רבים מהזוגות שפונים אלינו, כבר בשיחה הראשונה מבקשים שהחתונה שלהם ״לא תשמע כמו כל שאר החתונות״. לעיתים הם מגיעים עם תחושה שדי מאסו במוסיקה ״הרגילה״ המתנגנת בחתונות, אך עם ההבנה שיתכן שהאורחים שלהם עשויים לחשוב אחרת מהם ברגע האמת.
אם גם אתם מרגישים ככה – הפוסט הבא הוא בשבילכם.

אז איך מצליחים לצאת מפלייליסט החתונות השגרתי?

חשוב לזכור שיש עוד עולם ומלואו של מוסיקה נפלאה שם בחוץ שכמעט ואינה מקבלת מקום ברוב החתונות היום.
שירים וטראקים שלאו דוקא מכירים, אבל שסביר להניח שאתם וחבריכם הייתם מאד נהנים לרקוד.
מוסיקה היא שפה אוניברסלית. רגש, קצב וחיוניות עוברים בכל שפה ומתורגמים מיד לתנועה ולריקוד גם אם אינכם דוברי השפה.

אז למה להגביל בעצם את המסיבה לסגנונות הצפויים (שאולי גם קצת שחוקים), כשאפשר לרקוד לצליליי קרנבל אפרו-ברזילאי סוער, רגאייטון מפמפם, טירוף צועני-יווני בהשראת אמיר קוסטריצה וזורבה היווני או טכנו ים תיכוני עתידני, וFאנק חללי.

אז אם ברצונינו לשלב בפלייליסט מוסיקה חדשנית, ולא בהכרח מוכרת, במרבית המקרים נפתח את המסיבה עם חומרים מוכרים וקלים יותר לעיכול, שכל אחד יכול להתחבר אליהם, תוך שימת לב ובחירה קפדנית על האיכות של מה שנבחר להשמיע. כדי שנצליח לשזור מוסיקה שונה מזו שהקהל הישראלי מצפה לרקוד בחתונות, עלינו קודם לפגוש את הקהל, להרגיש אותו, ״לתפוס אותו ברשתנו״ על ידי השמעת הקטעים הנכונים, ומשם נוכל להמשיך למסעות בין אינספור סגנונות מגוונים תוך כדי שנקפיד לחזור לעוגנים המוכרים אם וכאשר נחוש שיש צורך.

אז מה רוקדים?

עידן האינטרנט וההפרייה הרב תרבותית הביאה את המוסיקה לסף חדש ומהמם של שילוב סגנונות לא נתפס שלא היה קיים קודם לכן. אמנם לא כל טיון שמתאים במועדון או בפסטיבל בטבע מתאים גם ברחבה של חתונה, אך יש חלק נכבד שמתאים גם מתאים!

בעינינו, פה נמדדת העבודה של הדי.ג׳יי או כפי שחכמינו שנו: ״האמת נמצאת איפשהו באמצע״. כלומר, כמובן שנחמד לעוף על חתונה אלטרנטיבית למהדרין, אבל ברוב המקרים, גם כאשר מרבית הקהל פתוח ואלטרנטיבי, נשאר הצורך לתת מענה גם לחלקים מהקהל שזקוק לשירים המוכרים בשביל לרקוד. החכמה האמיתית היא למצוא את האיזון והתמהיל הנכון בין הקלאסיקות והשירים המוכרים לבין השירים שלאו דוקא מכירים או שלאו דווקא היית מצפה לשמוע בחתונה. יש קשת רחבה של סגנונות אשר מביאים וייב רענן וכאשר הם נשזרים בזמן ובמינון הנכונים, השירים והטראקים האלה כבר מספרים סיפור קצת אחר, ויוצרים חויה של חגיגה נדירה וחד פעמית.

סיכומיישן.

המוסיקה בחתונה היא בסופו של דבר ההשתקפות שלכם, הזוג, ושל מגוון האורחים שלכם.
אם אתם פתוחים מוסיקלית ונותנים אמון וחופש אמנותי מסוים, המאפשר לדי.ג׳יי לעשות את שלשמו הזמינו אותו, עשוי לקבל מסיבה מפתיעה ורעננה, כזו שיש בה את הפוטנציאל לרגש, לחדש וליצור רגעים בלתי נשכחים באמת.
אז שיהיה במזל טוב 🙂